Oldalak

2013. április 7., vasárnap

Kürtöskalács

Kürtöskalács
Egyre többen készítek otthon, én is így teszek túl sokan vagyunk és elég jó ára van ahhoz, hogy a vásárokban megvegyük. Mivel itt 4 lurkó van, és ha jó formában vannak szinte simán megeszek fejenként egyet, így inkább magam sütöm én is. Szívesen sütném én is faszénen ahogy a nagyok sütik, de erre nem igen van módom. Tudom, hogy lehet kapni faszén sütő dorongokat nekem még sincsen még. Viszont a mezei sütőben is megsülnek, Van aki papírkéztörlőre van aki sörös dobozra tekeri. Én utóbbira a papírkéztörlőssel kicsit vékonyabbak lesznek mint ha sörös dobozon sütnénk. Lehet simán egy dobozon, én inkább egy nagyot és egy kicsit összeragasztva készítem, így tényleg olyanok lesznek mint amit a vásárokban régen adtak. Ebből az adagból 7 tekercs lesz.

Hozzávalók:
A tésztához:
50 dkg liszt 1 kiskanál só 3 evőkanál cukor 1 db tojás 3 dl tej 2 dkg élesztő
A tekercsek kenéséhez:
5 dkg Rama margarin olvasztva
Elkészítés:
Az élesztőt a tejbe morzsoljuk, majd feloldjuk. Egy tálba beletesszük a lisztet, hozzáadjuk az összes hozzávalót, majd hozzáöntjük a tejet is. Az egészet összegyúrjuk és jól bedagasztjuk.

Tiszta konyharuhával letakarva 40 perc alatt a duplájára kelesztjük.

Amíg kelnek elkészíthetjük amire feltekerjük ha nincs fa dorongunk. Vagy a papírkéztörlők gurigáját vonjuk be alufóliával.. vagy sörös dobozt.

A tésztát 2 részre osztjuk.

A tésztát lisztezett deszkán 4-5 mm vastagságúra kinyújtjuk,

majd 2 cm-es széles csíkban körbe csiga vonalban felvágjuk.

Megolvasztjuk a ramat és megkenjük vele az alufóliával bevont tekercset.

Feltekerjük a hengerre, hogy egy ici-pici rés maradjon közöttük.

Ha feltekertük, a deszkán párszor végiggörgetjük, hogy a rések eltűnjenek.

Az olvasztott Rama margarinnal megkenjük a tésztát is.

Egy tálcára kristálycukrot szórunk és ebbe belehempergetjük az olvasztott Rama margarinnal megkent tésztákat. Ehhez a cukorhoz lehet keverni a fahéjat vagy diót attól függ milyen ízben szeretnénk.

Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, hogy egy kicsi hely maradjon köztük. 3 db fér 1 tepsibe.
Előmelegített sütőbe tesszük a középső rácsra. Felkapcsoljuk a grill fokozatot, majd 3 percenként picit fordítunk a tésztákon, egészen addig, amíg körbe nem ér, addigra gyönyörűen minden oldala megsül. Folyamatos figyelést igényel, nehogy megégjen a cukor. ne menjünk el mellőle, amíg meg nem sült mind. Én is így készítettem a mai napig, mikor is rájöttem, hogy van grillező a sütőmben, és most arra húztam rá a sörös dobozt, így ugyan egyesével sültek, de a sütőm maga forgatta, nekem csak betenni és kivenni kellett őket.

Amikor kivettük a sütőből, azonnal ismét meghempergetjük a cukorban ha szeretnénk, mert ilyenkor még kicsit olvadt rajta a karamell.

Majd felállítjuk és simán kihúzható belőle a papírhenger vagy sörös doboz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése