Oldalak

2013. május 1., szerda

Csokoládé fagylalt


Főzött Csokoládé fagylalt
Az eredeti recept Nassoló Bettitől származik, addig jött a fagylaltokkal, míg mi is kipróbáltuk. És nagyon finom. Sokkal macerásabbnak gondoltam a talán a főzés miatt, pedig nem az, sőt igazán egyszerű elkészíteni, és hamar megvan, az egyetlen amivel várunk az amíg megfagy. Én délután készítettem el, így még nem okozott gondot az átkeverése neki, éjjel volt ideje megfagyni, és másnap már ott is volt a fagylalt a fagyasztómban. Ami pedig nem mellékes, hogy sokkal olcsóbb, mint amit a boltban vagy a fagylaltozóban veszünk. Ha azt nézem mi hányan vagyunk és fejenként 2-2 gombóc legalább az akárhogy számolom 12 gombóc. Azt hiszem ez árban még a negyedébe se kerül.  A sort biztosan folytatom nemsokára a vaníliával, és aztán jönnek a gyümölcsösk is tutira. :)

Hozzávalók:
3 db tojássárgája, 5 evőkanál cukor, 1 evőkanál keményítő, 2 evőkanál kakaó, 10 dkg magas kakaótartalmú csokoládé (Bettinél ez 70, nálam 58%-os volt), 3 dl zsírosabb tej (én 2,8-ast használtam), 250 ml habtejszín
Elkészítés:

A tojások sárgáját a cukorral habosra (fehéredésig) keverjük, hozzáadjuk, a keményítőt, kakaóport és simára keverjük.

A csokoládét felolvasszuk a kettőt összekeverjük.

Gőz fölé tesszük, hozzáadjuk a tejet és addig kevergetjük gőz felett, míg be nem sűrűsödik.

Ha sűrű lett, akkor levesszük a gőz fölül, és néha megkeverve kihűtjük. (Én nem értem rá ezt megvárni, a 28 fokban, így vízfürdőben hűtöttem ki hamar)
Ha kihűlt, felverjük a habot,

és beleforgatjuk a csokoládéba.


Egyenletesen elkeverjük,

és jól zárható edénybe a fagyasztóba tesszük.

30 percenként 3-4 alkalommal egy kanállal jól elkeverjük. (Lehet mixerrel is)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése