Oldalak

2013. május 6., hétfő

Dobostorta

Dobos torta 


Dobos torta Ágnes konyhájából
  • előkészület:
  • sütés:
hozzávalók 12 főre
Tésztához:
  • 2 x 7 db tojás
  • 2 x 14 dkg cukor
  • 2 x 18 dkg liszt
  • 2 x 0,5 dl víz
  • 2 x 0,5 dkg sütőpor
Csokis vajkrémhez:
A tetejére:
  • 10 dkg átszitált porcukor




elkészítés
  1. Az első 7 tojást szétválasztjuk, a sárgájához hozzákeverjük a cukrot és a vizet, majd a sütőport összekeverjük a liszttel.
  2. A fehérjét kemény habbá verjük, és hozzáöntjük a sárgájához, majd mikor határozott mozdulatokkal összekeverjük, közben beleszitáljuk a sütőporos lisztet. Olajozott (nem vaj vagy margarin!), lisztezett tortaformába öntjük az 1/3-át, és előmelegített sütőben rózsaszínre sütjük kb. 180-190 fokon. Majd ugyanígy a másik két 1/3-dal.
  3. A másik 7 tojással ugyanígy járunk el. Így kapunk 6 db tortalapot. (Én úgy csináltam, hogy elkészítettem egy adag tésztát 7 tojásból, abból lett az én 27 x 33 cm-es tepsibe egy lap, és utána egy másikban egy kerek formát kentem még el. Minél vékonyabbra próbáljuk meg elkenni. Így lett nekem a 7 tojásból 3 lap. A tepsiben lévő lapból kivágtam egy egész kerek lapot meg kb. 2 felet, és úgy raktam össze. :))
  4. Elkészítjük a csokis vajkrémet a recept alapján, csak másfélszeresen és annyi keserű kakaóport keverünk bele, hogy jó íze legyen. A mennyiség kakaópor fajtánként változhat.
  5. 5 lapot összetöltünk a krémmel, majd az egészet kívülről krémmel jól behúzzuk, recés kártyával körbe húzhatjuk az oldalát. Betesszük a hűtőbe, hogy jól lehűljön. Egy nagy kést olajozzunk be.
  6. A tetejére 10 dkg átszitált porcukrot olvasztunk és ezt a legfelső tésztalapra kenjük. (A dobos cukorral ÓVATOSAN bánjunk, mert nagyon súlyos sérüléseket okozhat. Ha a bőrünkre csöppen a forró cukor, akkor beleég a bőrbe. A hideg víz alá tartott testrész még jobban sérül, sajnos ez nem megoldás.)
  7. Ha lefolyt a tésztáról, az nem baj, csak ne nyúljunk bele, hagyjuk kihűlni. Esetleg ezért tegyük egy sütőpapírra a tésztát, mielőtt ráöntjük a cukrot. Ha elkentük egy megfelelő késsel, vagy kenőkéssel, fogjuk a másik nagy olajos kést, és azzal osszuk be a tetejét, vágjuk fel. Az olaj azért kell, hogy ne ragadjon a kés bele a cukorba. Gyorsan dolgozzunk, mert a dobos cukor gyorsan megszilárdul.
  8. Kivesszük a hűtőből a betöltött tortát, és halványan késsel a tetejét berajzoljuk, beosztjuk 16 részre (én 8-ba osztottam, de 16-ba jobb). A maradék krémet habzsákba töltjük, és kis krémrózsákat nyomunk egy-egy szelet tortára, majd a felvágott dobos cukros tetőket ferdén ráhelyezzük körbe, és végül a közepére is nyomunk egy csokis vajkémrózsá

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése